לתת לייק לשיתוף: טעינת רכב חשמלי בבית משותף – NISKO

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

רכב חשמלי חדש? צ'ק. גם על בחירת עמדת הטעינה המתאימה – אפשר לסמן וי. אפשר עכשיו להתקין עמדה בשקט, להטעין ולנסוע? רגע, במידה ואתם מתגוררים בבניין מגורים משותף, יש כמה דברים שאתם חייבים לקחת בחשבון. המפתחות בפנים.טעינת רכבים בבניין משותף 

ישראל דושי

תחום עמדת טעינת הרכבים כבר מוגדר כרכבת שיצאה מהתחנה, בדרך אל בתים פרטיים ומשותפים בישראל. לאחר שווידאנו כי בחירת עמדת הטעינה עונה לצרכינו ולצרכי הרכב שרכשנו, חשוב גם שניתן את הדעת על השלב הלא פחות חשוב של התקנת עמדת הטעינה. מאחר ורוב הבניינים בארץ מתבססים על עמדות טעינה בבניינים משותפים, טיפים של "מה מותר, מה מומלץ ומה ממש לא כדאי לעשות" בנושא טעינת רכב חשמלי בבית משותף – הם לא הדברים שכדאי לדלג מעליהם.

עם מה מתחילים?

מתחילים במניעת בלבול וספקות. עדיין קיימים מקרים, בהם אנשים רוכשים ומבצעים התקנה של עמדות טעינה ללא מודעות (ולעתים גם עם הרבה מודעות…) לנכס שבו הם מתגוררים. הגדרת בית משותף מתייחסת לבניין הכולל לפחות 2 דירות, הרשומות תחת בעלות נפרדת, וכשיתר חלקי הבניין הם באחריות שיתופית של הדיירים. הכל ברור.

ניהול ספקים? כולם מסופקים!

התקנת עמדה תלויה במספר משתנים חשובים. השאלה- האם מדובר בבית פרטי או בבניין משותף, וכן שאלת ההספק המתקבל – הן דוגמאות לכך. רוב הבתים בישראל מתבססים כמובן על בניינים משותפים. ככלל, חלק גדול מהם מתבסס על תלת פאזי של 25 אמפר – 3X25 ולכן מומלץ להתקין בהם עמדת טעינה ביתית של 11 קילוואט שתספק 3X16 אמפר.

הנגזרת הברורה של הדברים: רוב ברור לעמדת טעינה בבתים משותפים לעומת בתים פרטיים. כיוון שכך, אנו חייבים לשאול מלכתחילה: האם ישנה חברה לניהול עומסים האחראית על נושא הטעינה בבניין המשותף? כפי שנראה, לשאלה הזו יש משקל בחלוקה הברורה שבין ראש שקט ונקי מדאגות לבין ראש כואב במיוחד…

מדוע?

אם לא קיימת חברה לניהול הספקים, הרי שיש לבקש הקמת מונה פרטי עבור בעל הרכב החשמלי. זהו הליך מסורבל, הגובה זמן יקר של מעקב אחר הנתונים, וכרוך בהגבלה בצריכת החשמל עד כדי אפשרות נפילת החשמל עקב עומס. הצריכה הכוללת פשוט עשויה להיפגע! סרבול נוסף אפשרי, כרוך בסיטואציה שבה כבר נכנסה לתמונה חברה לניהול עומסים, אך הדבר קרה רק לאחר שכבר היו בבניין מונים פרטיים. עתה יש לבטלם ולהוציאם.

בעיקר משום כך, וכדי לחסוך מלכתחילה את הסרבול, ההמלצה היא להיעזר מראש בשירותיה של חברה המספקת שירותי עמדה מנוהלת ואפליקטיבית. אין פשוט מכך! טיפול מקיף – מרמת הסקר הראשוני, דרך התאמת גודל והספק עמדת הטעינה הרצויה לאותו בניין, הקמת התשתית, אספקה בפועל של החשמל לדיירים וכמובן ניהול הספקים, לרבות חישוב המינימום הנדרש לטעינת רכבים ותרחישי הצריכה וה-BILLING – כל אלה, לצד מניעת נפילות וקריסות בשל עומסים והשגת חיוב מדויק (לא של "בערך", אלא בדיוק כמה עליכם לשלם) – הם חלק מהיתרונות של חברה הנוטלת מראש את המושכות לידיה ואחראית פשוט ל-הכל!

יתרה מכך, ואולי החשוב מכל, חברה לניהול עומסים כוללת שירות ואחריות. אתם יודעים בכל זמן נתון מול מי אתם מתנהלים. לכל בעיה ובקשה של אדם המטעין בעמדה מנוהלת – יש אב ואם.

לסיכום

כאשר מדובר על טעינת רכב בבניין משותף, אנו נחסוך לעצמנו את כאבי הראש, חילוקי הדעות, בעיות שירות ואחריות, אם נפנה מלכתחילה לחברה העוסקת בניהול חכם של העומסים. בהתחשב בכך שתחום הרכבים החשמליים הוא בבחינת "רכבת שיצאה מן התחנה", וכי בעתיד הקרוב מאוד בניינים משותפים יכללו, רובם ככולם, את הרכבים החשמליים – מוטב כבר עכשיו לפעול נכון, כדי לחסוך את הסרבול בהמשך.

המומחים של EVNISKO טוענים אחרת. רוצים לדעת איך? זקוקים לעוד מידע על אפשרויות טעינת רכב חשמלי בבית משותף?

חטיבת תחום טעינת הרכבים עומדת לרשותכם.

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם