לקסוס מובילה מהלך חדשני נוסף בשוק רכבי היוקרה: פריצות הדרך שהוצגו בפורום קנשיקי המסורתי ממצבות אותה כחלוצה טכנולוגית בקרב יצרני הרכב. צלילה אל סדרת הפיתוחים החדשים של מותג היוקרה היפני.
חשבתם שרכב יוקרה הוא בסך הכול רכב מנהלים מאובזר בריפוד עור משובח ובחימום מושבים? חשבו שוב.
כיום, רכבי יוקרה רכבי יוקרה הם מכונות מתקדמות, עשירות בטכנולוגיה, שמייצגות את שיא היכולות ההנדסיות. את הדרך לשם אנו כמעט שאיננו רואים, ולרוב נחשפים רק למוצר המוגמר באולמות התצוגה, אך מאחורי הקלעים מתרחש מפגש מרתק בין מהנדסי חוויית משתמש, מעצבי על ומומחי תוכנה וחומרה. ולשמחתנו, לקסוס מספקת לנו מדי שנה הצצה אל הפרויקטים שהעסיקו את מיטב המוחות במתקן שימויאמה בפורום קנשיקי – המקום שבו לקסוס וטויוטה חושפות כיצד החזון העתידי מתרגם לפתרונות נהיגה מוחשיים.
לקסוס לא מציגה גאדג'טים, היא פותרת בעיות נהיגה אמיתיות. כל חידוש נולד מצורך נהיגתי ממשי, כשהיישום שלו אינטואיטיבי וחכם. למשל, ב-LBX מראות הצד נוטות מטה בעת נסיעה לאחור, כדי להרחיב את שדה הראייה ולהקל על חניה בסביבה אורבנית צפופה. כך נראית פילוסופיית המותג: פתרונות שמשרתים את הנהג ואת שגרת היומיום, ומתורגמים לחוויית יוקרה אמיתית. לצד הפרקטיקה, לקסוס מציגה בפורום קנשיקי חזון עתידי ברור – מהפכת חשמול של שוק רכבי היוקרה, תוך מתן דגש על חדשנות, ביצועים וחוויית משתמש ייחודית.
קנשיקי: המקום שבו העתיד של רכב יוקרה נחשף
פורום קנשיקי הוא חלון הצצה לחזון העתידי של קבוצת טויוטה ולקסוס. במקרה של לקסוס, מדובר בגישה שרואה חדשנות כבסיס של חוויית היוקרה. באירוע שנערך השנה בבריסל הוצג הדור החדש של לקסוס RZ, רכב הפנאי החשמלי של המותג, שצפוי לכלול דור חדש של טכנולוגיות (עוד על כך בהמשך) – מערכת היגוי חשמלית מלאה בשם Steer-by-Wire, שנועדה לחליף את הציר המכני, ומערכת Interactive Manual Drive המדמה העברת הילוכים ידנית עבור רכבים חשמליים (להם אין בכלל תיבת הילוכים). במקביל, לקסוס הודיעה על הרחבה משמעותית של היצע הדגמים החשמליים עם השקה של שלושה דגמי יוקרה חדשים במהלך שנת 2026 – מהלך שמבסס את מעמדה כמובילה של טכנולוגיות הנעה "מחושמלות". המסר של לקסוס ברור: יוקרה זה לא תוספות קוסמטיות, אלא צורת מחשבה חמושה בטכנולוגיות מתקדמות.
Steer-by-Wire: הפרדו לשלום מהציר המכני
חזרה אל מערכת ה-Steer-by-Wire החדשה של לקסוס. מדובר במערכת היגוי חשמלית המבטלת את החיבור המכני המסורתי בין ההגה לגלגלים ומתרגמת תנועות היגוי לאות חשמלי מדויק. המשמעות? ההיגוי החדש, והראשון מסוגו בעולם, מעניק לנהג תחושת שליטה מדויקת היוצרת חווית נהיגה יוצאת דופן. לפי לקסוס, המערכת מציעה זווית סיבוב קצרה במיוחד של כ־200° מצד לצד, כך שתמרון חניה צפופה בתל-אביב או פניות חדות בכבישי הגולן צפויים להפוך למדויקים ונוחים יותר, אם אכן תזכו לחנות את ה-RZ היוקרתית שלכם בתל אביב. מעבר לנוחות, מדובר בפריצת דרך תפיסתית שלקסוס מובילה: מעבר ממערכות מכניות אנלוגיות למערכות דיגיטליות מתקדמות, שנועדו לשפר את חווית הנהיגה ולהפוך אותה לחכמה ואפקטיבית יותר – הן לנהג והן לסביבה.
Interactive Manual Drive: להחליף הילוכים ברכב חשמלי
מי אמר שבעלי רכב חשמלי חייבים לוותר על חווית נהיגה מרגשת? נכון, את רעש המנוע החליף שקט מופתי ואת העברות ההילוכים החליפה העברת כוח רציפה במומנט מתפרץ, אבל יש כאלו שלא התחברו למעבר הזה. ובזמן שיצרנים אחרים מאבזרים את רכביהם החשמלים במערכות "דמה" שנועדו לכפר על האובדן של חווית הנהיגה המסורתית, כגון תוספת של רעשי מנוע (מוגזמים בדרך כלל) בתא הנוסעים, לקסוס מציגה את המערכת Interactive Manual Drive – טכנולוגיה שמדמה גיר ידני ומאפשרת לנהג להשתמש בידיות העברה כאילו הוא מפעיל תיבת הילוכים מכנית בת 8 הילוכים, רק מבלי לפגוע ברציפות ההספק ובמומנט המיידי שמאפיין את ההנעה החשמלית. המטרה היא כנראה לספק שכבת מעורבות נוספת לנהג: הנהג מנהל את הרכב, מחליט מתי למתוח הילוך ומתי להוריד, ומרגיש מחובר לרכב באופן שיזכיר לכל חובבי ההגה את תחושת השליטה הרצויה.
וכאן אנו נחשפים לגישה נוספת שמלווה את המותג היפני בכל אשר יסע. כי אם להיות פרקטיים, רוב הנהגים ב-RZ החדשה לא ממש יספיקו להנות ממערכת העברת הילוכים "ידנית" בזמן שהם נוסעים הלוך ושוב מהבית למשרד ואל הגנים והחוגים. ולכן עולה השאלה – מה היה כל כך דחוף למותג היפני להציג בפורום הגדול דווקא את הפיתוח הזה? והתשובה היא – "חתימת הנהיגה" של לקסוס. כחלק מתפיסה של לקסוס, יוקרה אמיתית נועדה לספק לכל הנוסעים את החוויה האולטימטיבית. ובראשם הנהג. ומה בראש הנהג? חווית נהיגה אמיתית ומהנה. אז לקסוס לא עושה קיצורי דרך, ומספקת לנהגים שלה את האפשרות להנות מחוויית נהיגה ספורטיבית מסורתית שמחזירה את הניצוץ לעיניים, גם ברכב חשמלי מודרני. אם אתם שואלים אותנו – הבשורה הגדולה היא לא המערכת עצמה, אלא המחויבות של לקסוס לאותה "חתימת נהיגה" ייחודית. חפשו לקסוס LFA, אתם כבר תבינו לבד…
מקצה שיפורים – עם החידושים נפתח התאבון
המהפכה של לקסוס לא מסתכמת בהצגת טכנולוגיות חדשניות, וגם המערכת הקיימות ייהנו משדרוגים משמעותיים. מערכת ההנעה הכפולה DIRECT4 ב-RZ החדש תעביר כוח בצורה גמישה יותר בין הסרנים, כשההספק של הסרן האחורי, או ה-"eAxle" בשפה של לקסוס, ישתווה להספק של הקדמי. בתרגום ישיר, ה-RZ החדש יציע חלוקת כוח אופטימלית לפי תנאי הדרך, אחיזה מרבית ובעיקר הרבה כוח.
השדרוג המקיף כולל גם שדרוג לסוללת ליתיום-יון מוגדלת בנפח 76.96 קוט"ש, עם טווח נסיעה משופר שצפוי להוסיף עד כ-100 ק"מ נוספים (בהתאם לגרסה). יכולת הטעינה השתפרה באופן דרמטי, בזכות פונקציית קדם-חימום חדשה לסוללה ומטען פנימי משודרג של 22 קילוואט. כך זמני הטעינה צפויים להתקצר משמעותית ולשמור על יעילות גם בתנאי אקלים משתנים, יתרון עבור אלו המכירים מקרוב את טמפרטורות הקיץ במישור החוף.
עם ההשקה הצפויה של שלושה דגמי BEV נוספים במהלך 2026, לקסוס ממשיכה ליישם אסטרטגיה ברורה: להוביל את מהפכת החשמול בשוק רכבי היוקרה, מבלי לוותר על חוויית הנהיגה או איכות הביצועים. מדובר בגישה רב-ערוצית, הכוללת גם דגמים היברידיים ו-PHEV, שמאפשרת התאמה מדויקת להעדפות הצרכן בשוק האירופי והישראלי.
יותר מ"רכב יוקרה" – חוויית בעלות הוליסטית
לקסוס מגדירה מחדש את המושג "יוקרה" בעולם הרכב, עם שילוב של מסורת יפנית מוקפדת, טכנולוגיה פורצת דרך ואיכות בלתי מתפשרת. כל דגם מבית לקסוס מבטא את ערכי הליבה של המותג – Kaizen (מונח יפני המתאר שאיפה מתמדת לשלמות) ו-Omotenashi (שירות אישי וחוויית אירוח יפנית) וחדשנות ברת-קיימא שממוקדת בחוויית הנסיעה. המשמעות עבור הלקוח ברורה: לא רק רכב יוקרה מתקדם, אלא חוויה הוליסטית של מצוינות, אמינות ושירות אישי לאורך זמן.
בסופו של דבר, לקסוס יודעת שלקוחות יוקרה אמיתיים לא מחפשים רק עיצוב או מיתוג – הם רוצים גם חדשנות טכנולוגית, איכות בתא הנוסעים וחווית יוקרה מלאה. את כל החבילה ומבלי להתפשר על כלום, אם אפשר. ועם ה-RZ החדש, לקסוס מצהירה שאת כל החבילה הזו היא יודעת לספק ברכב אחד, רק בהנעה ידידותית לסביבה ועם שלל טכנולוגיות שצפויות לשנות את עולם הרכב, לפחות כפי שאנחנו מכירים אותו.
רוצים לראות איך זה נראה מקרוב? התחילו מכאן: רכבי יוקרה של לקסוס ישראל.