ביטוח לרכב מיבוא אישי – מה צריך לדעת

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

השקעתם ברכב שלכם מאות אלפי שקלים? יתכן מאוד והוא נכלל ברשימה הנוצצת של רכבי היוקרה. רכבים אלה מחייבים ביטוח ייחודי כן הם נמצאים בקטגוריה של רכבים בסיכון גבוה, אז כיצד מגדירים רכב יוקרה ומה אומרות ההשלכות על הביטוח? הכנו לכם כתבה עם כמה מה שאתם צריכים לדעת. 

 

אז מהו רכב יוקרה ואיך זה מתקשר לרכבים בייבוא אישי? 

אחת ההגדרות הראשונות לרכב יוקרה הוא המחיר שלו – לפחות 300 אלף שקלים, סכום מכובד לכל הדעות. לסכום זה צריכים להוסיף בעלי הרכב החדשים גם את סכום הביטוח שיכול להיות יקר גם כן נוכח הסיכונים השונים בהם הרכב נמצא. לדוגמה, רכבים בייבוא אישי שהגיעו לארץ במיוחד מחו"ל נמצאים בסיכון גבוה יותר להיגנב, אך זו לא הסיבה היחידה שבגינה הביטוח יקר יותר, גם חלקי חילוף ייחודיים שאין בכל המוסכים מעלה את הפרמיה בביטוח. 

 

התאמת הפוליסה לרכב – האתגר הגדול 

אין לכם אפשרות לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה, לא משנה באיזה סוג של רכב מדובר, אך כשמדובר על רכב בייבוא אישי, למשל יבוא אישי של רכב מארצות הברית אז בדרך כלל גם מדובר בהשקעה של לא מעט כספים. אם אתם רוצים לספק לרכב מעטפת ביטוח מלאה. ביטוח רגיל לא יכול להילקח בחשבון שכן יש לרכבי יבוא מאפיינים ייחודים אליהם יש להתייחס בביטוח. 

ביטוח כזה חייב לכלול כיסוי עבור נזקים פיזיים לרכב, גניבה ואף מעשי זדון, הטיפולים לרכב יקרים ולכן גם התיקונים לאחר תאונות, דבר זה מעלה את הפרמיה עבור כיסוי לנזקים אלו, כמו גם הביטוח לצד ג' שיכול להיות גבוה בהרבה מרכבים רגילים. 

 

האם יש תנאים לביטוח כזה מצד חברות הביטוח? 

חברות שונות יכולות לבחור לעצמן איזה כיסוי הן מעניקות ולמי. בשל אופי המכוניות, רבות מחברות הביטוח מרחיבות את הדרישות, למשל, רבות מהן ידרשו שבעלי הרכב יהיו לפחות שני 30, עם עבר נהיגה נקי. 

 

אז איך תבחרו את הביטוח שלכם? 

לפני שבוחרים יש לבצע השוואות ביטוחי רכב שכן לא כל חברות הביטוח מספקות את הכיסוי ואלה שכן מציעות אותו בדרך כלל עושות זאת במחירים גבוהים במיוחד. כאשר אתם מבצעים את ההשוואה, עליכם לבחון נושאים שונים כמו גובה ההשתתפות העצמית, הכיסוי שניתן לכם על ידי חברת הביטוח, אופן וצורת התשלום ועוד. 

אתם צריכים לקחת בחשבון שלחברות הביטוח קשה להעריך את הנזק שיכול להיגרם לרכב שלכם, במיוחד כאשר מדובר על רכב ביבוא אישי, חברת הביטוח למשל לא יודעת עד כמה הרכב יהיה מבוקש בשוק הגניבות, עד כמה יהיה זה בעייתי להשיג חלקי חילוף עבורו וכדומה. 

ההמלצה שלנו – כאשר אתם רוכשים רכב ביבוא אישי, קחו בחשבון גם את עלות הביטוח, היא תהיה משמעותית בסבירות גבוהה.

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם