ביטוח צד ג' – למה הוא מתייחס ולמה משתלם להשקיע ברכישתו

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

מרבית האנשים, יעידו על עצמם שהם נהגים זהירים. לראיה, מעולם לא היו מעורבים בתאונות ומעולם לא פגעו באיש. אך לצערנו, מספיק רגע של הסחת דעת בשביל שהסטטוס הזה ישתנה. זו לא חייבת להיות תאונה גדולה ומשמעותית, וגם לא מקרה בו נפגעים אנשים אחרים, נהגים, נוסעים, הולכי רגל, אלא רכוש של אחרים.

מקרים כאלה, בהם אנחנו מוצאים את עצמנו פוגעים ברכוש של אחרים יכולים להיגרם מסיבות שונות ומגוונות ולדרוש מאיתנו לשלם עלויות גבוהות. אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בסיטואציה כזו, בעת נהיגה, למשל אם אנחנו מתקדמים קדימה מבלי לשים לב שיש מכונית לפנינו, מבצעים או עושים רוורס מבלי לשים לב לדברים מסוימים ופוגעים בהם, זה יכול להיות כשאנחנו מבצעים חנייה ובסיטואציות אחרות. בכל אחת מהן, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו פוגעים במכוניות של אחרים או בכל רכוש אחר, פרטי או עסקי, נייד או נייח.

על מנת שנוכל להתמודד עם עלויות הפיצויים שנידרש לשלם במקרה של פגיעה, עלינו לבטח את הרכב בביטוח צד ג'. ביטוח מקיף תמיד כבר כולל בתוכו את ביטוח צד ג', אבל העלויות שלו יותר יקרות מכיוון שכולל בתוכו גם ביטוח לנזקו של הרכב של בעל הפוליסה והרחבות נוספות.

 

מה זה ביטוח צד ג' מדוע משתלם להשקיע בו?

ביטוח צד ג' מתייחס לכל מצב בו אנחנו גורמים לפגיעה ונזק ברכוש של אחרים. זה יכול להיות רכוש של נהגים, רכוש של רוכבי אופניים, הולכי רגל, בתי עסק או כל גורם אחר. הביטוח מתייחס הן למצב בו אנחנו מעורבים בתאונה מול גורמים אחרים והן למצב בו אנחנו גורמים לנזק באלמנטים נייחים, למשל, שמשה של בית עסק או גדר של בית פרטי.

צריך לומר, רוב בעלי הרכבים יעדיפו להשקיע את מיטב כספם בביטוח מקיף עבור הרכב שלהם, בעוד שההשקעה בביטוח צד ג' תהיה זניחה יחסית. לעומת זאת, מי שמחזיק ברשותו רכב ישן שערכו בשוק נמוך מאוד, יעדיף לא פעם לוותר על האופציה של ביטוח מקיף, מתוך הנחה שהוא לא ירוויח הרבה אם הרכב ייגנב או יינזק לעומת מחירו של הביטוח שיצטרך לשלם, אך הוא כן ישקיע בביטוח צד ג', על מנת שלא ימצא את עצמו מתמודד לבדו עם עלויות תיקון לגורם כזה או אחר, לו הוא גרם נזק. העלויות עלולות להגיע לסכומים של מאות ואלפי שקלים.

 

איך רוכשים ביטוח צד ג' בצורה חכמה?

בעיקרון, העלויות של ביטוח צד ג' הן נמוכות ביחס לביטוח מקיף, אך עדיין משתלם מאוד להשקיע זמן ומחשבה בתהליך הקנייה, לפני שבוחרים חברת ביטוח ורוכשים פוליסה רלוונטית עבורנו חובה להשוות מחירים.

לשם כך מומלץ להיכנס ל-Wobi, באתר תוכלו לקבל במהירות הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות המתאימות אליכם, לבצע השוואת מחירים ביניהן ולהחליט בעצמכם איזו מבין ההצעות הכי משתלמת מבחינת תנאים, כיסויים ועלויות.

ביטוח

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם