המדריך לרכישת רכב יד שניה

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

תהליך רכישת רכב יכול להיעשות בדרך של רכישת רכב חדש ישירות מיבואני הרכב השונים או יכול להיעשות בדרך של רכישת רכב משומש מול אדם פרטי או מול סוכנויות לרכבי יד שניה. תהליך מציאת רכב משומש, הינו תהליך מורכב אשר יש לעשותו באופן שקול ואחראי בהתאם לשלבי רכישה שונים אשר יסייעו במציאת הרכב המתאים הן מבחינה מכנית והן מבחינת התאמה לפרמטרים שונים כגון פרמטר כלכלי, נוחות, פונקציונאליות ועוד. על מנת למצוא את הרכב הנכון ביותר עבורכם ולעבור את תהליך מציאה ורכישת הרכב המשומש, כל שתצטרכו לעשות הוא לקרוא את המאמר שלפניכם ולצאת לדרך ולרכוש את הרכב המתאים ביותר עבורכם.

בדיקות שיש לבצע לפני רכישת רכב יד שניה

על מנת לעבור את תהליך רכישת רכב יד שניה בהצלחה ולדעת שעשיתם עסקה מעולה ורכשתם רכב באיכות גבוהה תוך ביצוע תהליך רכישה באופן כשר וחוקי וללא סיכון מצדכם, יש לעשותו בשלבים אותם חשוב מאוד להכיר וליישם במהלך תהליך רכישת הרכב והם:

  1. אימות פרטים– כאשר מעוניינים לרכוש רכב משומש ישנה חשיבות עליונה לביצוע אימות של פרטי בעל הרכב וזאת על מנת לוודא כי הרכב אשר אותו מעוניינים לרכוש, אכן שייך לאדם המעוניין למכור לכם אותו וכי לא מדובר במתחזה או גורם בלתי מוסמך לביצוע המכירה. ביצוע אימות פרטי בעל הרכב, ניתן לבצע בסניפי הדואר השונים בעת ביצוע העברת הבעלות. כמו כן, חשוב מאוד לבצע את תהליך המשא ומתן מול בעל הרכב ולא מול גורם שלישי שהוסמך על ידו, כך תוכלו להתרשם מבעל הרכב, לבדוק את אמינות דבריו ולהיות בטוחים שהעסקה כשרה ובטוחה.

 

  1. בדיקת הרכב במכון בדיקה מורשה – כאשר מעוניינים לרכוש רכב יד שניה, יש לבדוק אותו מבחינה מכנית ושלדה ולוודא כי הוא עומד בסטנדרטים גבוהים אשר יבטיחו שימוש נעים ותקין וללא כל בעיות או הפתעות כואבות בהתחלה. המטרה היא לצמצמם כמה שיותר בעיות שעלולות לצוץ ואשר נוגעות לתקינות הרכב. מטרת העל של הבדיקה לרכב, היא לקבל הערכה אודות מצב הרכב והאם הוא תואם את המחיר המוצע עליו. בדיקת הרכב כוללת בדיקת שלדה, זיהוי תאונות שהרכב עבר, בדיקות מערכות הרכב השונות, בדיקה של מערכת החשמל, מיזוג אויר, בדיקה ממחושבת הסוקרת את כלל מערכות הרכב ומספקת דו"ח אודות מצב הרכב. את הבדיקה ניתן לערוך הן במוסכים שונים והן במכון בדיקה מורשה מטעם משרד התחבורה.

 

  1. לבדוק באופן עצמאי משכונים ושעבודים – כאשר מגיעים להחלטה על רכישת רכב משומש, הסיכונים הם גדולים ביותר מאשר ברכישת רכב חדש. חשוב מאוד לבדוק כי הרכב אינו ממושכן או משועבד וקיים הבדל גדול בין שני המצבים הללו. רכב ממושכן הינו רכב אשר משכנו אותו לטובת לקיחת הלוואה מסוימת וכי לאחר מכירתו ניתן להחזיר את ההלוואה ולבטל את המשכון שלו. לעומת זאת, רכב משועבד, ימשיך להיות משועבד גם לאחר שהוא נמכר וכי ניתן יהיה לקחת מכם את הרכב לאחר שקניתם אותו, על מנת להחזיר את החובות של האדם אשר מכר אותו עבורכם. על מנת לדעת האם הרכב ממושכן או משועבד, ניתן לבדוק זאת באופן עצמאי באמצעות כניסה אל אתר רשם החברות או המשכונות ובכמה פעולות פשוטות תוכלו לקבל את המידע הנדרש אשר יגן עליכם בתהליך הרכישה.

 

  1. גיליתם בעיה ברכב? האופציות להמשך התהליך – במידה ובמהלך בדיקת הרכב, התגלתה בעיה באחת ממערכות הרכב ניתן לבטל את תהליך הרכישה ואף לדרוש מבעל הרכב לשלם את הוצאות בדיקת הרכב . כמו כן, אם הבעיה אינה רצינית ולא תשפיע על חוויית הנהיגה והשימוש ברכב, ניתן להמשיך בתהליך הרכישה אך כמובן לנהל משא ומתן עם בעל הרכב על מנת שמחירו יירד באופן משמעותי בעקבות הבעיה שהתגלתה ברכב.
לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם