מדריך לתחזוקת משאית

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

אנחנו רואים את המשאיות נעות בדרכים לאורך כל היום וכל הלילה, הן מובילות עבורנו סוגים שונים של משאות, הובלות בעת מעבר דירה, אספקה של מזון כמו החלב ומוצריו ועוד. בין שאתם נהגי משאית ובין שאתם מתכננים לרכוש אחת, המדריך לתחזוקת משאית יעשה סדר ויעניק לכם את מלוא המידע על החשיבות של תחזוקה שוטפת למשאית.

 

מדוע צריך לשמור על תחזוקה שוטפת למשאית?

משאית היא כלי תחבורה עוצמתי לאור גודלו והמסוגלות הטכנית שלו לשאת משאות כבדים במיוחד. יש סוגים רבים של משאיות ולכל אחד מהם יש ייעוד אחר. אפשר לראות בדרכים משאיות בגודל הרגיל, משאיות סמיטריילר ארוכות, מערבלי בטון, משאיות קירור, משאיות הנושאות ציוד כבד כמו טנקים ועוד.

משאית היא כלי עבודה יקר לאור גודלו והיכולות הייחודיות שלו ולכן בעל המשאית או הנהלת החברה שמחזיקה כמה וכמה משאיות, דוגלים בניצול מלא של כלי תחבורה זה כדי להפיק ממנו את המיטב ואת המירב. זו הסיבה שקיימת הקפדה משמעותית על תחזוקת המשאית. קצין הרכב בודק מעת לעת את הנושאים הטכניים והמכאניים ובמידת הצורך מסיעים את המשאית למוסך.

מעבר לכך יש הקפדה גם על ביצוע הטיפולים השנתיים על פי הוראות היצרן, כדי לוודא שכל נסיעה תהיה בטוחה ותקינה. כך מחליפים בזמן את השמנים, רצועת הטיימינג, צמיגים ועוד.

המעטפת המקצועית הזו מאפשרת נסיעות רבות של המשאית כיוון שהמטרה היא שהמשאית תבצע את כל המשימות על פי לוח הזמנים שנקבע מראש ולא תהיה השבתה שלה עקב כשלים טכניים. מהלך כזה יגרום הן לעיכוב באספקה ללקוחות והן לנזק כספי.

 

היתרונות של טיפול נאות למשאיות

ככל שהמשאית גומעת קילומטרים רבים יותר לאורך השנה, כך רמת הבלאי תעלה ויהיה צורך בטיפולים לעיתים תכופות יותר. לכן כאשר בוחנים משאית גרר למכירה, רואים את רקורד הטיפולים שלה ועל פי מצב התחזוקה שלה קל יותר לקבל החלטה לגבי קנייה משתלמת זו.

 

התחזוקה האיכותית יוצרת מצב שבו הנהג נהנה מיתרונות רבים כמו לדוגמה:

  • נסיעה בטוחה ולכן הסיכויים שלו להיות מעורב בתאונת דרכים עקב כשלים טכניים פוחתים.
  • צריכה מופחתת של דלק וביוקר המחיה בישראל מדובר בנתון שהוא אקוטי.

 

אבני הדרך בתחזוקה השוטפת של משאיות

יש כמה נקודות אקוטיות לגבי תחזוקת משאיות אשר ברורים לכל בעל משאית ולכל מי שמעוניין באופציה של הוספת משאית גרר למכירה לצי הרכב שלו.

 

  • ניקיון שוטף של המשאית אחת לפרק זמן קצר, הן בחלק החיצוני שלה והן בחלק הפנימי.
  • ביצוע טיפולים תקופתיים במוסך מורשה שעובדיו הם מיומנים, מנוסים ובעלי הכשרה ספציפית לטיפול בסוג זה של משאיות לאחר שעברו השתלמויות מקצועיות.
  • בדיקה מעת לעת של כמות הדלק שנותרה במיכל הדלק ומילוי דלק כך שהוא יהיה מלא. הסיבה לכך היא כדי שלא ייווצר מצב שבו יש מעט מאד דלק ולכן הדבר פוגע באיכות הדלק.
  • נהגי המשאיות מודעים לאחריות הרבה המוטלת על כתפיהם הן של אספקה בזמן והן של הנסיעה הבטוחה של הכלי העוצמתי ולכן הם בודקים מדי פעם את מצבו של שמן המנוע ושל נוזל הקירור.
  • לצמיגים יש תפקיד חשוב באחיזה של המשאית בכביש וביציבותה לאורך הדרך ובמיוחד בסיבובים. לכן יש לבדוק את שלמותו של כל צמיג ואת נפח האוויר הקיים.
  • שימוש בחלפים מקוריים יעניק שקט נפשי לנסיעה תקינה.

 

נסיעה במשאית מתוחזקת היא נושא אקוטי וכאשר כל נהג משאית מקפיד על כך, הנסיעה בכבישי ישראל היא הרבה יותר בטוחה ונעימה.

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם