מה קורה כשתופסים אותי על נהיגה במהירות מופרזת?

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

על פי נתוני הלמ"ס, בכל שנה מתרחשות בישראל כ- 10,000 תאונות דרכים עם נפגעים, שרובן המכריע נגרם בשל עבירות תנועה (98%).
עבירות התנועה המובילות לתאונת הן מגוונות, והאחוז הגבוה ביותר של תאונות נגרם בשל נהיגה במהירות מופרזת ומשכך עבירה זו מצויה ברף העליון של עבירות התנועה הקיימות ומתייחסים אליה בכובד ראש הן במשטרה והן בבתי המשפט לתעבורה. אז מה קורה אם תופסים אותך נוהג במהירות מופרזת?

 

האם אמצעי האכיפה תקין?

ישנם מספר אמצעים בהם המשטרה נעזרת כדי לתעד עבירות מהירות מופרזת: מצלמות נייחות במקומות אסטרטגיים ומועדים, מד לייזר המכוון לרכב על ידי שוטר ומודד את מהירות הנסיעה; מכשירי מדידה אלקטרוניים, כדוגמת הדבורה, המסוגלים למדוד את מהירות הנסיעה של רכב בנתיב הנגדי ותוך כדי תנועה.

חשוב לדעת כי העובדה שלטענת המשטרה תועדת על ידי אחד המכשירים הללו בעת נהיגה במהירות מופרזת לא אומר שבהכרח תורשעו בעבירה זו.
עו"ד תעבורה מנוסה יכול להוכיח, במקרים מתאימים, כי המכשיר אינו מכויל או שהתיעוד לא נעשה עפ"י הנהלים כמו במצב של כלי רכב אחרים בשטח, הפרעות לשדה המדידה כמו קו מתח נמוך בסביבה, קרבה למסילת רכבת, תנאי מזג אוויר מסוימים וכמובן אי-שמירה על קשר עין רציף בין השוטר האוכף לרכב שלך מרגע זיהוי העבירה ועד עצירת הרכב ועוד.

לכן, אל תאמר נואש ופנה לבחינת המקרה עם איש מקצוע.

 

כשהשוטר עוצר אותך


נתחיל במובן מאליו – שמור על כבוד השוטר והתייחס אליו בכבוד אם ברצונך לקבל יחס דומה.
השוטר אינו חבר ואם נעצרת בחשד לביצוע עבירת תנועה תן לו לבצע את עבודתו – מעבר לזה שכל דבר שתאמר יירשם ויוכל לשמש כנגדך.

בינינו, אם אין לך ראייה חותכת לחפותך שתוכל להציג לשוטר באותו הרגע, עדיף שתחסוך במילים ולא תודה בביצוע העבירה.
כל מה שאתה חושב שיכול לסייע לך, או שגילית במועד מאוחר יותר, שמור לשלב הגשת ערעור על דוח משטרה.

שוטר שעוצר אותך על מהירות מופרזת, שנאכפה במכשירים שהוזכרו קודם, יכול למסור לך זימון לשימוע בפני קצין משטרה – בהתאם לחומרת העבירה.
בשימוע לקצין יש סמכות לפסול לך רישיון "פסילה מנהלית" לתקופות של 30, 60 או 90 יום בהתאם לחומרת העבירה, תוצאותיה וכמובן בהתאם לשיקול דעתו של הקצין.
על פי חוק השימוע חייב להתבצע בתוך 72 שעות מהמפגש הראשוני עם השוטר האוכף אשר רשאי לקחת את רישיון הנהיגה שלך עד לשימוע – אך חייב לתת לך אישור נהיגה זמני עד השימוע.

אם כבר זומנת לשימוע בגלל מהירות מופרזת, אל תוותר על זכות ההיוועצות המוקנית לך בחוק וזה בהחלט השלב לפנות לעו"ד תעבורה.
לרוב נוכחות של עו"ד לצידך בעת השימוע לא יכולה להיות הגורם המכריע בין פסילה או החזרת הרישיון, ואולם, לדברים שתאמר בשימוע יש השלכות רחבות על עתידך ולא כדאי שתדבר שטויות שיגרמו לך נזק בהמשך.

בין אם נפסלת ובין אן לא, ליווי של עו"ד תעבורה מיומן תסייע לך לקבל את העונש המינימלי תוך שימוש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותו, כמו גם בנסיבותיך האישיות.

 

מהם העונשים הקבועים בחוק על נהיגה במהירות מופרזת?

העונש על נהיגה בדרך עירונית במהירות של עד 20 קמ"ש מהמותר, או נסיעה בדרך בין-עירונית במהירות של עד 25 קמ"ש מעל המהירות המותרת הוא קנס של 250 ₪ וללא נקודות מטעם משרד הרישוי.

העונש על נהיגה בדרך עירונית במהירות העולה על המותר ב 21-30 קמ"ש, או נסיעה בדרך בין-עירונית במהירות העולה על המותר ב 26-40 קמ"ש הוא קנס של 750 ₪ ו- 8 נקודות.

העונש על נהיגה בדרך בין עירונית במהירות העולה על המותר ב 31-40 קמ"ש או נסיעה בדרך בין-עירונית במהירות העולה על המותר ב 41-50 קמ"ש היא קנס של 1500 ₪ ו-10 נקודות.

נהיגה במהירות גבוהה ממהירויות אלה תוביל אותך לבית המשפט לתעבורה עם כתב אישום, במסגרתו תקבל עונשים כבדים יותר (שיתבטאו בפסילת רישיון, קנס מוגדל וכיו"ב) ו-10 נקודות.

העונשים שיינתנו ע"י בית המשפט לתעבורה יוחמרו ככל שעברך מכביד יותר וככל שנסיבות העבירה חמורות יותר. במקרה של מעורבות בתאונה, ובמיוחד במקרה של פצועים כתוצאה ממנה, העונשים כבדים יותר ויכללו שלילת רישיון לתקופות ממושכות, שירות לתועלת הציבור ואף עונשי מאסר בפועל.

 

עבירת מהירות לנהג חדש

אם אתה נהג חדש חשוב שתיקח בחשבון שלהרשעה בעבירת מהירות יש משמעות נוספת וחמורה עבורך.
מעבר לנקודות שתצבור לפי שיטת הניקוד, כל עבירות המהירות הקבועות בתקנה 54(א) לתקנות התעבורה מופיעות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה.
לא נצפה ממך להבין מה זה אומר אבל בהחלט נסביר שנהג חדש שהורשע בעבירה מהתוספת השלישית יחויב בסוף התקופה, וכתנאי לחידוש הרישיון, לעבור מבחן עיוני (תיאוריה) פעם נוספת ובנוסף תקופת הנהג חדש תוארך בשנתיים נוספות.

מכאן תבין שאם כנהג חדש קיבלת דוח מהירות של 250 ₪ וללא נקודות, ובחרת לשלמו, אלה ההגבלות שיוטלו עליך בטרם תקבל רישיון נהיגה קבוע.

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם