ביטוח רכב – לאפיין את הצרכים שלנו בצורה חכמה ולבחור נכון

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

כל מי שמחזיק ברשותו רכב יודע, שעליו לרכוש פוליסת ביטוח על מנת שהוא יוכל לנהוג בו על פי חוק וכן על מנת לשמור על האינטרסים שלו במקרה של תאונה או בכל מקרה אחר בו הוא או הרכב שלו ניזוקים.

ביטוח רכב יש לרכוש מיד אחרי שרוכשים את הרכב עצמו, ולאחר מכן, פעם בשנה, בתום תקופת הביטוח, יש לחדש את הפוליסה. תהליך זה נעשה אצל הרבה מאוד אנשים באופן אוטומטי כמעט. זאת בזמן שאם הם ייבחנו את הצרכים שלהם בצורה נכונה ואת ההצעות בשוק, מאוד ייתכן שהם יוכלו ליהנות מפוליסות עם תנאים הרבה יותר טובים בעלויות נמוכות יותר.

במאמר זה נסביר בקצרה איך אפשר לאפיין את הצרכים שלנו בצורה נכונה על מנת לרכוש ביטוח רכב שיתאים למידות שלנו. כמו כן נסביר איך אנחנו יכולים לבצע רכישה חכמה שתשרת אותנו, בין אם זה מבחינת תנאים, בין אם זה מבחינת עלויות ובין אם זה מבחינת שירות. עלינו לזכור, לא רק שמדובר בהוצאה כספית משמעותית, אלא שפוליסת ביטוח רכב אמורה לשרת אותנו בשורה של מצבים לא נעימים בהכרח. לכן חשוב שהיא תהיה מותאמת בדיוק למה שאנחנו מחפשים וצריכים.

 

על מה צריך להסתכל כשרוכשים ביטוח רכב?

רכישת ביטוח רכב נעשית בדרך כלל, על פי 2-3 מאפיינים עיקריים:

מאפיין ראשון הוא סוג וגיל הרכב. ככל שהוא יהיה יקר יותר, כך גם הפוליסה תהיה יקרה יותר. אם מדובר ברכב חדש אז הפוליסה תהיה שונה מאשר אם מדובר ברכב ישן (אלא אם מדובר ברכב אספנות ואז המצב מעט שונה).

מאפיין שני הם אישיים, של בעל הרכב והנהגים. יש הבדל בין פוליסת המיועדת לנהג ותיק לבין פוליסה המיועדת לנהג צעיר, חדש (לכן אם יש נהג חדש במשפחה, צריך לקחת בחשבון שזה יכול לשנות את תנאי הפוליסה).

מאפיין שלישי הם הצרכים של בעל הרכב. למשל, כמה הוא משתמש ברכב, למה הרכב משרת אותו, האם יש נקודות מסוימות שהוא צריך במיוחד או להיפך, דברים שהוא יכול לוותר עליהם. הרבה פעמים הבחירה היא לרכוש פוליסה בסיסית, אך אם מבררים מה הם הצרכים, אפשר למצוא פוליסות מתאימות וזולות יותר.

 

איך רוכשים פוליסת ביטוח רכב

בשביל לרכוש פוליסה, לא מספיק רק להסתכל על הצרכים שלנו אלא גם צריך להסתכל מי אמור לשמור על האינטרס שלנו ולספק לנו את מה שנדרש, קרי החברה המוכרת לנו את הפוליסה.

עלינו לשים לב מה תנאי הפוליסה, אילו כיסויים החברה מספקת לנו ובאילו תנאים היא מספקת אותם, כמה עולה הפוליסה, באיזה מצב וכמה מהר נוכל לקבל את עזרת החברה בהיבט כספי או בהיבטים אחרים, וכן עד כמה השירות הוא אמין ועומד במילתו.

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם