ראצ'ט – מה זה וכיצד בוחרים בצורה נכונה?

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

מכשירים ומכונות שונות זקוקים לאמצעים מסוימים בשביל לבצע פעולות שונות. מדובר על רכיבים שיוצרים תנועה, לחץ או פעולות אחרות אשר רלוונטיות ונחוצות בשביל לאפשר למכשיר או למכונה לפעול ולבצע את מה שנדרש ממנה או שמדובר בפעולה אחת מתוך סט של פעולות שבסופו של דבר יוצרת תוצאה.

דוגמא טובה לכך זה ראצ'ט. מרבית האנשים אינם מודעים לחשיבות של רכיב זה, אך מי שמתעסק בתחום של מכונות, כלי עבודה, ציוד תעשייתי וכן אפילו בדברים פשוטים וגלויים יותר לעין, כמו למשל מנשא או גרר, יודע מה החשיבות של ראצ'ט ולשם מה הוא נדרש.

במאמר זה נסביר בקצרה מה זה ראצ'ט, למה הוא משמש אותנו וכיצד אנחנו יכולים וצריכים לבחור את הרכיב הנכון בשביל שנוכל בסופו של דבר לייצר פעולה סדירה בכל מקום בו אנחנו צריכים להשתמש בו.

לפני שנסביר מה זה ראצ'ט וכיצד הוא משרת אותנו, חשוב לציין, בכל מתקן ומכשיר אנחנו נמצא דגמים שונים שלו. זאת כמובן בהתאם לסוג הנדרש. אנחנו יכולים למצוא דגמים גדולים או קטנים אשר אפשר להתקין אותן במכשירים, מתקנים ואמצעים אחרים אשר משמשים אותנו לצורך כזה או אחר.

 

מה זה ראצ'ט?

רא'צט הוא מתקן שמאפשר תנועה רציפה או לינארית לכיוון אחד, בזמן שהוא מונע תנועה לכיוון הנגדי. הדרך הטובה ביותר לתאר ראצ'ט, זה מנגנון של גלגל שיניים אשר מסתובב לכיוון מסוים על ידי כך שהוא מונח על בסיס יציב וחזק, בזמן שישנה כמין ציפורן אשר מונעת ממנו להסתובב לצד השני.

אנחנו יכולים למצוא, כאמור, ראצ'טים מסוגים שונים המותקנים על גבי מכשירים ואמצעים אחרים. למשל, אפשר למצוא אותו במנגנונים של שעונים, מגבהים, קרוסלות, אזיקים, כננים, אמצעי גרירה, וכן במכונות ומכשירים שונים. במקרים רבים אנחנו נוכל למצוא חיבורים שונים לרצ'ט, בין אם זה חיבור של רצועות גרירה ובין אם זה חיבורים של אמצעים אחרים חיוניים להפעלת המכשיר.

 

כיצד אנחנו יכולים לבחור ראצ'ט בצורה נכונה?

בשביל לבחור ראצ'ט בצורה נכונה, עלינו לבחון את סוג ואופי המכשיר בו אנחנו נדרשים להתקין אותו, בשביל לדעת איך אפשר לבצע התאמה מלאה. יש לבחון את הגודל של הרצ'ט וכן את עוצמת הסיבוב שהוא יכול לבצע (למשל, כמה סיבובים בדקה), ואילו אמצעים אפשר לחבר אליו במידת הצורך.

רצוי מאוד לבדוק גם אילו אמצעים נדרשים בשביל שנוכל לעבוד עם מרכיב זה בצורה אופטימאלית, למשל אם אנחנו מעוניינים להתקין אותו בתוך מכונה או מתקן אחר. הרבה פעמים נידרש להשתמש בחומרים שונים שיכולים להפעיל את הרצ'ט, שכן בלעדיהם הוא לא יעבוד.

לפני סיום נדגיש, עלינו לבחון גם את השאלה כיצד ניתן להחליף אותו אם אנחנו מעוניינים בכך, במידה ויש בעיה כזו או אחרת בתפקוד שלו.

לפרטים ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם